همکاری فناورانه؛ زیرساخت‌های سامانه تماس اضطراری توسعه می‌یابد

همکاری فناورانه؛ زیرساخت‌های سامانه تماس اضطراری توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69647
سامانه تماس اضطراری(E-Call) که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه یافته است، توسط زیرساخت شبیه‌ساز تصادف که توسط جمعی از متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است، مورد تست و آزمون قرار می‌گیرد.

ایران کشوری است که در ثبت تصادفات رانندگی آمار بالایی دارد. حوادثی که هر سال باعث مرگ‌ومیر و بروز خسارات جبران‌ناپذیر جسمی و مادی زیادی به مردم می‌شود. موضوعی که به عوامل گوناگونی مانند قوانین رانندگی، استاندارد جاده‌ها و خودروها، فرهنگ رانندگی و غیره وابسته است.

اصلاح هر یکی از این موارد زمان‌بر و نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که با کمک آنها بتوانیم این آمار بالا را مدیریت کنیم. اما جمعی از متخصصان کشورمان درصدد برآمدند تا با طراحی و تولید سامانه تماس اضطراری، بخشی از این حوادث را کاهش دهند. دستگاهی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و پیچیده که به کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می‌انجامد.

زیرساخت شبیه‌ساز تصادف مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E_Call فناوری است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه می‌یابد.

سامانه تماس اضطراریE_Call یک فناوری کمکی در شرایط اضطراری است. این کلمه مخفف عبارت Emergency Call ( تماس اضطراری) است. این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثه‌ای شود، به صورت اتوماتیک با سرویس‌های اورژانسی تماس برقرار می‌کند.

در یک تفاهم دو جانبه قرار شده است که از زیرساخت شبیه‌ساز تصادف برای اعتبارسنجی سامانه تماس اضطراری E_Call استفاده شود. برای انجام آزمایش‌ها، پروفایل شتاب تصادف از سوی دو شرکت مجری سامانه E-Call استخراج شده و از طریق ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت سایپا قرار گیرد.

توافق شده است که برای پیاده‌سازی کامل این سامانه، کارگروه سامانه تماس اضطراری (E-Call) هم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

سامانه تماس اضطراری برای کاهش تلفات جاده‌ای به بهره‌برداری رسید

تکنولوژی چگونه به کاهش تصادفات رانندگی کمک می کند؟

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم